מסרו לעמ"ך  - בפורטל חדר מורים
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:

 שלח

  על השיטה                  

דף הבית >> על השיטה
השיטה מבוססת על הספרים 'מסרו' ו'לעמ"ך' שהם ספר אדם ויקום.

שיטת 'מסרו לעמ"ך' (דבורה וייס ואורלי לסרי - מייסדות השיטה) היא פילוסופיה לחיים באמת. אמת שיש בה דרך חיים בכל צעד וצעד, בכל מצב ומצב של קיום. השיטה מתרגמת את סיפור החיים של האדם, דרך העברת מסרים ממקורות אנוש עתיקים(אבות אימהות נביאים שבטי ישראל וזקני העם) לדרכי אנוש כאן ועכשיו.

שיטת 'מסרו לעמ"ך' מעניקה לאדם את הכלים, ומאמנת להעתקת חזון בריאת עולם ובריאת ישראל אל תוך עולמו - באמצעות ראיית על(לווינית), וחשיבה פסיכוגנטית המאפשרת איכות חיים אישית וקולקטיבית.

שיטת 'מסרו לעמ"ך' הוא מודל פסיכולוגי המושתת ובנוי על מ"ב תחנות מסע שעברו בני ישראל מעבדות לחרות - ממדבר לנחלה, והם מייצגים את סה"כ מצבי הקיום בחיי אדם.

שיטת 'מסרו לעמ"ך' מיושמת דרך אמנות חיים שימושית באמצעות בייבל תרפיה בטקסטתורה

שיטת 'מסרו לעמ"ך' מאפשרת להתמודד מחדש עם שאלת המשמעות ועם עיצוב תפיסת עולם אישית וקולקטיבית. תפיסת עולם חיונית אשר תהווה מעין אי יציב ואיתן בים השאלות הקיומיות.

שיטת 'מסרו לעמ"ך' מבוססת על תפיסת הנרטיב. התפיסה מניחה שהאופן שבו אדם מתבונן בסיפור חייו מתקשר למקורות, לחלקים המיתולוגיים של השורשים הארכיטיפליים שלו, והאופן שבו הוא מייצר מחדש את תסריט חייו והופך להיות הסופר של עולמו.
השיטה מסתמכת על השורשים איתם באנו לעולם, לא אלו הנרכשים. אין אדם שלא מחובר לשורשיו, ומסעות 'מסרו לעמ"ך' (דבורה וייס ואורלי לסרי - מייסדות השיטה) מחברים אותו אליהם באמצעות שפת אם קדומה- שפה אחידה אותה אנו למדים מן המקורות מכיתה ב' ועד יב' - והכל דרך  מסע- אות מאמש העומדים במבחן כל הזמנים ומתורגמים לכאן ועכשיו. אותיות אמש הן אותיות התורה –צופנים וקודים- בזכותן נברא עולם.  כך גם האדם החפץ חיים ושואף לבנות את עולמו לנצח ולתפארת(שזו התורה), מבלי שיחריב חזור ושוב רצוא ושוב את עולמו, עליו ללמוד ולהכיר ולדעת את התורה.
כל אות שבתורה היא אות  וסימן לאדם כיצד לפעול ביומיום. באופן שחור על גבי לבן-באופן פרקטי. צפני העל הנמצאים בתורה מופנמים בהיסח דעת , משתלבים בתוך סיפורי חייהם של האבות וגיבורי התנ"ך, והם הופכים לחלק אינטגראלי מהאישיות והמסעות של האדם בפרט ובכלל.
המילה הכתובה של הבורא העוברת אל האדם, היא אותו חלק שנספג ונהלם - תרתי משמע, (נהלם מלשון הלימה), בתוך התאים של האדם. המילה נכתבת בבשר ונספגת בתא, תא – משמעו מאל"ף עד תוו- ותאי הזיכרון מתעוררים באמצעותן. זה הפרוש השלם למסע – אות.

שיטת 'מסרו לעמ"ך' מנטרלת את האדם משליטה ואחיזה סזיפית באגו ובנסיבות, ומחליפה תפקידים מ: 'דע מי אני' אל 'דע אל מול מי אתה עומד'.

באמצעות שיטת 'מסרו לעמ"ך' יוצא אדם למסע זיכרון חווייתי במעבדה במנהרת הזמן. אדם יוצא מתוך נסיבות  חייו(מקום של חולשה), אל עבר גילוי המקור הגרעיני,השורש שבחייו(מקום של עוצמה), וזאת דרך סיפור חלופי שנותן מענה מדוייק ופתרונות יצירתיים אמיתיים אותנטיים יעילים יותר, תומכים יותר המביאים לצמיחה. 

שיטת 'מסרו לעמ"ך' היא מתן לחן חדש לסיפור החיים העכשווי וזאת מתוך חכמת הנס –תר שבמקורות, דרך מסלול אבות, מסורת יהודית ומורשת תרבותית.

מודל 'מסרו לעמ"ך' (דבורה וייס ואורלי לסרי - מייסדות המודל) מהווה כלי ארגוני בשיטה מדעית(מחשבה דיבור עשייה) דרך אמנות שימושית

תועלת השיטה

התנסות בשיטת 'מסרו לעמ"ך' הינה חוויה המעבירה שינוי חשיבתי ורגשי המביא לפעולה ועשייה מידית, כמו כן ראיית תוצאות שונות חדשות ישנות

שיטת 'מסרו לעמ"ך' נותנת מענה לשאלות קיומיות

שיטת 'מסרו לעמ"ך' מסייעת בדרך חווייתית אישית מציאת הזהות, הצופן שמחבר כל אחד להבנת היעוד האישי, הרוחני, הפסיכולוגי והגשמי.

שיטת 'מסרו לעמ"ך' מחזירה אדם לנקודת המוצא -אל השורשים שלו, מתוכם יגלה כוחות גנוזים המסוגלים לסייע במציאת פתרונות יצירתיים אותנטיים בכל אחת מזירות החיים

שיטת 'מסרו לעמ"ך' שנוסדה על ידי דבורה וויס ואורלי לסרי תורמת לתחושת השייכות והזהות דרך חיבור לגן הרוחני יהודי

השיטה הלכה למעשה
הצצה אל תוך השלבים הטיפוליים המתפענחים בנסתר ובגלוי (פרד"ס)

 


           מ.ז.ה בפרד"ס

מ = מרחב = אדם הבוחר לצאת למסע
נלקח מעבר לצמצום היומיומי הגשמי, אל עבר החלל הפנוי ומכאן מתחילה הקבלת והעתקת מעשה בריאת עולמות אל תוך עולמו

ז = זמן = אדם משחזר מנקודת החלל
הפנוי את המסע מכל הזמנים(בריאת עולמות,בריאת ישראל,מ"ב מסעות
מעבדות לחרות)

ה = הוויה = באמצעות חיבור תודעת
היחיד אל התודעה הקולקטיבית מתפתחת ההוויה היהודית ייעודית.


           א.מ.ש בפרד”ס

א = אמנת יסוד = חיבור אדם לדנ”א
הקוסמי (מרכיבי בריאת עולם)




מ = מעגלי חיים יהודי = חיבור אדם
לדנ”א הקולקטיבי תרבותי (מרכיבי
בריאת ישראל במסע מעבדות לחרות)


ש = שירת הבריאה = חיבור אדם לחותם הדנ”א האישי. סה”כ כל ההוויות כולן (קוסמי וקולקטיבי)


           מ.ד.ע בפרד"ס

מ = מחשבה = חומר גלם בידי היוצר





ד = דיבור = הדיבור האלוהי המתממש בגלם



ע = עשייה = בריאה חדשה
לייבסיטי - בניית אתרים