מסרו לעמ"ך  - בפורטל חדר מורים
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:

 שלח
שתי נשים. שני ספרים. אמת אחת.
במפגש גורלי מרתק חברו שתי נשים לכתיבה אותנטית, ייחודית ואמיצה, בהסתכלות המקדימה את זמנה. האחת - דבורה וייס, אמנית, יוצרת טקסטתורה, מחברת ומאסטר גלויות 'סוד וידע' מעבדות לחרות, והאחרת- אורלי לסרי, רהביוגרפית, באמצעות בייבלתרפיה (Bible therapy), מסע אמוני אל הנפש בהשראת הטקסט-תורה היהודי. בתהליך של נעשה ונשמע פסעו השתיים, בליווי מסכת האבות והאמהות המשקפים מצבי קיום ותהליכי נפש נצחיים - לאסוף רמיזות אותות ומופתים לכתיבת הספרים 'מסרו' ו'לעמ"ך'. הסופרות, יהודיות בגופיה, בהיותן דוגמא אישית למסע, יצאו לפזר את העשן ואת המבוכה מן הנסתר; למסור ידע קיים וירושת אבות לעמך, בסולם יעקב הנגיש לכל אדם- לעורר בו תאי זיכרון יהודיים יעודיים קולקטיביים רדומים מכל הזמנים.



דואט בדו"אל

חנה לפידות, מתמחה בפסיכואנליזה יונגיאנית


קוראים לזה חברות; קוראים לזה מפגש; קשר; שותפות...

דואט בדו"אל הוא מסע של שתי נשים אל עצמן בפרט, ואל לב מפת העולם האישית והקולקטיבית בכלל.
דבורה וייס היא אמנית יוצרת , אלכימאית של צבעים וצורות, יצרה קלפים יחודיים. המסע ליצירת הקלפים
יצר אותה מחדש ושינה את חייה.

אורלי לסרי, רהביוגרפית, מנחה מסע אמוני אל הנפש בהשראת הטקסט-תורה היהודי, נפגשה עם הקלפים של דבורה- קלפי 'סוד וידע' וזיהתה אותם כמפתחות העשויים לפתוח את שערי הנפש לצורך גילוי ויצירה עצמית. ביחד, באמצעות מפגשים וסדנאות הן מסייעות לנו לגלות מי אנחנו - הן בהיבט האישי והן בהיבט הקולקטיבי המושתת על תרבותנו ועל המורשת הרוחנית העתיקה שבתוכנו. דואט בדואל הוא מסע לחירות. במסע זה אנו נחשפים אל החלקים השבויים בתוך נרטיבים פנימיים שאינם מאפשרים לנו שינוי, התחדשות וגאולה. זיהוי הנרטיבים המעכבים וזיהוי של נרטיבים חלופיים ומותאמים יותר, מאפשרים לנו לראות בבהירות מי אנחנו; למה אנחנו כאן; מהו יעודנו וכיצד עלינו לפעול להגשמתו.

אחד מהביטויים של חירות האדם היא היכולת שלו להכיר באחרותו(מודעות עצמית) ובאחרותו של הזולת.
דואט בדואל הוא מסע המאפשר לנו להכיר את ייחודיותנו מתוך הביחד, דרך שותפות, הדדיות וחברות אמת.
קוראים לזה מפגש; קשר; שותפות. קוראים לזה אומץ לב.ואולי קוראים לזה נשים, נשימה, נשמה. 



דבורה וייס

אמנית, יוצרת טקסטתורה, מחברת ומאסטר גלויות 'סוד וידע' מעבדות לחרות




'עבודתה חוקרת אחר זהותו החמקמקה של האדם המתנדנדת בין ערכים שונים ולעיתים קרובות אף מנוגדים. דבורה, שואבת השראה ממיתוסים, מזיכרונות, מראות קדומים וממסורת בית אבא ומתבטאת בניסוחים המעידים על עומק השורשים היהודיים המשוחררים מכל כבלי הדת הממוסדת'(עמנואל ענתי/ארכיאולוג,פרופסור לאמנות פרהיסטורית,טורינו איטליה -2002).

בשנת 1999 תרגמה חלק מיצירותיה למסכת מעבדות לחרות : מ"ב קלפי 'סוד וידע' - לבני תורת חיים המאפשרים באמצעות אמנות שימושית (מישוש. שימוש. מימוש) בניית הסיפור האישי.  'יצירותיה מהווים חלק מפסיפס מתוח, המדמה את פנימיות הקוסמוס, המסדר מחדש את שבריו של הרס שמקורותיו אבדו מזיכרוננו ההיסטורי.  ביצירותיה , משמש המופשט להעברת מסרים כבדים.'(פאולו לוי,מבקר/אוצרת אמנות,טורינו איטליה-2002)

על יסודות יצירות קלפי 'סוד וידע' חוברו הספרים 'מסרו' ו'לעמ"ך'.

להמשך קריאה



אורלי לסרי

רהביוגרפית, בייבלתרפיה(Bible therapy), מסע אמוני אל הגוף והנפש בהשראת הטקסט-תורה היהודי. 




מתרגמת את סיפור חייו של האדם, דרך העברת מסרים ממקורות אנוש עתיקים(אבות. אימהות. נביאים. שבטי ישראל וזקני העם), לדרכי אנוש כאן ועכשיו.

להמשך קריאה


דו-עט

איך אפשר לכתוב בשתיים...

מתוך אירוע השקת הספרים 'מסרו לעמ"ך' 11.2.2011 בנס ציונה, בית 'דומה'                                      

דבורה :
...אז אל תהיו כל כך רציניים. בסך הכל באנו לספר לכם סיפור בדואט על 'איך אפשר לכתוב בשתיים'.
אני רוצה לקחת אתכם לבנגקוק בירת תאילנד שנת 97. אני נמצאת בחנות 'העידן החדש'  ונסיכה הודית בלבוש מסורתי פוסעת אל מדף ספרים. שאלתי את  בעלת המקום :"מי זאת נכנסה הרגע?" והיא ענתה לי כי שם האישה ספנה ובקרוב  תחל לתקשר בקומת הגלריה. כעבור מספר שבועות קבעתי תור . טיפסתי לקומה השנייה. בחדר ישבה אישה צעירה לבושה בגינס וטריקו. סיפרתי לה כי אין לי התנסות קודמת בתיקשור . "זה בסדר" היא ענתה. "תני לי את כפות ידייך שאוכל להרגיש את האנרגיה שלך. בהמשך את תשאלי בקול, וידי תעבור עם חצי כדור הזכוכית על הלוח בין המספרים והאותיות ותתקבל בעבורך התשובה". היא סיימה את תפילתה ועשתה לי סימן בראשה כי אפשר להתחיל. טרם הספקתי לשאול, רק חשבתי במוחי וכבר ידה החלה להתרוצץ על הלוח מעבירה לי אינפורמציה. היא שאלה אותי:" למה את באה אלי? את לא רואה שיש לך ערוץ פתוח".
כעבור חודשים : צלצול טלפון. Devora?
Yes. אני עונה
It is sapna. Can you please tell me what made me call you?
ספנה רוצה לדעת ממני מה גרם לה להתקשר אליי.
אני מספרת לספנה כי הייתה לי תערוכה בבנגקוק לפני חצי שנה ובוודאי היא רוצה לראות את היצירות שלי. ספנה מאוד מצטערת. היא לא קישרה את השם אשר בהזמנה-אליי.
"לא בגלל זה צלצלתי אלייך". היא אומרת ומוסיפה. "תאמרי לי את דבורה. למה אני צריכה לבוא לראות אותך?"
אני עונה לה כי נשגב מבינתי. והיא כבר רוצה להגיע. אך אני מחוץ לעיר.חוזרת בעוד יומיים. היא מגיעה לביתי בבנגקוק ב-6 לדצמבר 97. מבטיה נצמדו לקירות. בדממה אצילית שוטטה בין החדרים, בין העבודות ואומרת בביטחון :"ביצירות שלך מסרים רבים. הפכי אותם לקלפים רוחניים". היא מספרת לי קצת על חייה והולכת.

ואלי המשיכו העבודות לדבר מן הקירות, מדקלמות לי את משפטי ספנה :
"ביצירות שלך מסרים רבים. הפכי אותם לקלפים רוחניים. "
במפגש המחודש שלי עם היצירות , לאחר ביקורה , התעורר בי הדחף למחקר סביב אותם  הדימויים אשר הינם חלק מן הקיום שלי, וכעת מדברים אליי בשפה אחרת.  ומכאן יצאתי למסע פנימי בעקבות היצירות ובליווי האבות והמדריכים, מסע לכתיבת 42 'קלפי סוד וידע'.
                                         
אורלי:
....ואני בעולם מקביל לדבורה, משחקת מחבואים עם הקדוש ברוך הוא, מחפשת אותו בכל מקום.מתחילה את מסע ההתגלות :"מתי אבוא ואראה את פני השם".
מחפשת אותך בכל מקום, מחפשת תשובות בקפה, בקלפים, בתורת המספרים והאותיות. טיהרתי את משכני ,הזזתי ספות,ריככתי פינות קהות, עברתי מרב למשנהו וכן, מספרם היה בהחלט רב. הורדתי אות משמי, החזרתי אות לשמי. שכנעתי את אהובי וחידשתי את כתובתנו, ושוב שכנעתי אותו וחידשנו את כתובתנו בבית אלעזרי. חיפשתי אותך בבית שלך בכותל, השארתי לך פתק עם כתובת מדויקת למקרה שתקפוץ. ובינתיים מגלה עצמי דרך אנשים ,מטופלים ותלמידים שמגיעים אליי למטרות אבחון גוף ונפש, ומתן מענה לשאלות מגוונות בכל תחומי החיים.ובעודי ממתינה לחזרה בתשובה,מוצאת אני פתק שכתוב עליו באלו המילים 'אלוהים ברא אותך יש לך סוד ותפקיד חפש אותו'(חסידות מרחלין). שמרתי עליו מכל משמר. אלהים החזיר לי מכתב. מכתב עם הבטחה. סוד. ותפקיד. שליחות. יעוד.אשרי היודעים יעודם ותכליתם

דבורה :
ובעולם מקביל לאורלי  אני בעולמי, הפעם במילאנו, כותבת את הקלפים.הסופרמרקט היה מתחת לבניין וכל צעדיי היו מדודים בחוץ ומבית...תשבץ הקלפים בנוי .יש סדר והגיון בהתפתחות אך המון אינפורמציה וסיפור: טרם. מגילות מחברות את כל הנתונים והמכנה המשותף הוא מסע מעור לאור. מעבדות לחרות.אני בוחרת בסיפור יציאת מצרים להיות האתוס המוביל וקושרת מסכת בשתי וערב בסולם 7 פרקים. באחד מן הלילות, חבטה כואבת בתחתית כף רגלי. נפתלי ישן עמוקות ואין פורץ בבית. אני רואה בקולות 'אדון גבהות'. ניגשת לניירות ומוסיפה למשה את זה התואר-ומאז בלילות ,כבר היה קיים קודם לכן אך לא במודע,אני לא לבד, מטיילת בין העולמות, בהכנעה אוספת אותיות.

להמשך קריאה>>
לייבסיטי - בניית אתרים